• Serà la primera participació d'una moto elèctrica no infantil en un trial de tres dies
  • La marca de motos de trial elèctriques ELECTRIC MOTION demostra que el trial pot ser molt eficient i divertit sense soroll i sense emissions contaminants.
  • L'Albert Bosch ha participat en els 3DTS en 14 ocasions com a pilot aficionat, i compta amb una llarga trajectòria d'aventures extremes (Everest, Pol Sud, 7Summits, Ultramaratons...) molts reptes en el món del motor (9 participacions al Dakar). El 2015 va ser el primer pilot en el món en participar al Dakar amb un cotxe 100% elèctric.

L'aventurer Albert Bosch participarà amb una moto elèctrica ELECTRIC MOTION a la pròxima edició dels "3 Dies Trial Santigosa" que se celebren els dies 14, 15 i 16 d'abril a Sant Joan de les Abadesses (Girona).

Serà la primera participació d'una moto 100% elèctrica no infantil en una prova de trial de llarga durada (3 dies), i tant el pilot com la marca, volen aprofitar aquesta emblemàtica i històrica prova, per a demostrar que els vehicles elèctrics en general i les motos de trial elèctriques en concret ja són una realitat, i que poden presentar-se com una alternativa perfectament vàlida per a gaudir al màxim d'un esport apassionant que es realitza en ple entorn natural, amb un mínim impacte per la total absència d'emissions i soroll.

El repte d'aquestes motos no són ni les prestacions ni la fiabilitat, que estan al màxim nivell, sinó únicament l'autonomia de les seves bateries, que se situa en uns 90 minuts de circulació en mode cursa, i es recarrega al 100% en 75 minuts. Completar la prova, a part de l'exigència esportiva i física d'aquesta, requerirà una exhaustiva gestió de l'energia; i per això comptaran amb diverses bateries al llarg del circuit. Per aquest motiu, participar en una prova de llarga durada és tot un repte: 3 dies en un circuit de 40Km i 30 zones per jornada és un projecte apassionant per aquest pilot/aventurer i aquesta marca 100% compromesa amb la mobilitat elèctrica.

logos-albert-bosch

L'Albert és un pilot de trial aficionat amb un nivell mitjà. Pel seu ferm compromís amb la sostenibilitat i les energies netes, es va apartar de tot tipus d'activitat esportiva en l'àmbit del motor que requerís un vehicle de combustió. L'any 2011 va deixar de competir en el Dakar per aquest motiu, i només hi va tornar el 2015 per convertir-se en el primer pilot de la història en participar en la prova de motor més dura del món sense portar al cotxe ni una sola gota de combustible, amb un vehicle 100% elèctric. A partir d'allà, i de forma combinada amb tots els seus reptes d'aventura, es va convertir en promotor de la mobilitat elèctrica, i juntament amb el Manu Bustelo han desenvolupat un projecte anomenat "EVenture Projects" en el que realitzaran diferents aventures amb vehicle elèctric. Fa poques setmanes van realitzar la primera volta complerta a Andalusia amb una moto elèctrica, i ara presenten aquest repte en l'àmbit del trial.

Tant ell com la marca Electric Motion, són conscients que en aquesta participació no poden tenir cap ambició de resultat esportiu. L'Albert té un nivell mitjà suficient per afrontar aquest repte, però no per plantejar-se cap objectiu en la classificació. Però els serveix per demostrar que el gruix dels practicants d'aquest esport, amants i respectuosos amb l'entorn natural, poden gaudir molt de la seva afició sense dependre dels combustibles fòssils. En un altre àmbit, la marca també està demostrant que la moto elèctrica pot ser plenament competitiva, participant en proves de màxim nivell al campionat francès i en alguna prova del campionat del món. En els "3 Dies Trial Santigosa" l'objectiu només és provar la moto en una cursa llarga i complexa, i demostrar que la moto elèctrica ja és una alternativa vàlida en el moment actual per a tots els aficionats.

L'Albert comptarà amb l'Alain Goffin (Distribuïdor de la marca a Espanya) com a motxiller assistent durant la prova, que el seguirà en tot moment amb una altra moto elèctrica del model ESCAPE de la mateixa marca, que té una bateria amb més autonomia per poder fer excursions al no requerir un pes tan minimitzat com la de competició.

Sense emetre CO2, sense contaminar i sense soroll, però amb molta passió i respecte al medi ambient, participaran en els 3DTS 2017, amb l'objectiu de gaudir i acabar la prova, essent l'única moto elèctrica, però amb la il·lusió que en les edicions següents, aquesta sigui una categoria molt concorreguda perquè hi hagi cada vegada més pilots que optin per gaudir del seu esport favorit sense realitzar emissions contaminants.

LES MOTOS
La Electric Motion és l’única moto elèctrica de trial no infantil que es comercialitza al món en aquests moments.

Per competir:
Les característiques tècniques del model de competició que utilitzarà l’Albert Bosch als “3 Dies Trial Santigosa” són les següents:

- Marca: ELECTRIC MOTION
- Model: SPORT
- Motor: Brushless DC - 5kW nominal/12kW pic (16CV) Torque 16/24Nm
- Bateries: Li-Po (Polímer de Liti) 51.8V / 25Ah / 1.2kWh
- Autonomia: Entre 40 i 130 minuts segons tipus de conducció
- Càrrega completa: 75 minuts en un endoll normal
- Pes: 71 Kg.
- Modes de conducció: 4 Mapes de potència
1) NOVICE: Mode “Economy” que limita potència i consum
2) TREK: Per recórrer més distància però amb menor limitació de potència i consum, però sense arribar al màxim possible.
3) WET TRIAL: Per terreny moll o en què es necessiti una entrega de potència més suau.
4) DRY TRIAL: Per terreny sec o en què es necessiti una entrega de potència molt ràpida i al 100%

Per assistència/motxiller: Les característiques tècniques del model que utilitzarà l’Alain Goffin per seguir y assistir a l’Albert durant la competició, són les següents:

- Marca: ELECTRIC MOTION
- Model: ESCAPE
- Motor: Brushless DC - 5kW nominal/12kW pic (16CV) Torque 18/27Nm
- Bateries: Li-Po (Polímer de Liti) 48.1V / 40Ah / 1.9kWh
- Autonomia: Entre 110 i 200 minuts segons tipus de conducció.
- Càrrega completa: 180 minuts en un endoll normal
- Pes: 79 Kg.
- Modes de Conducció: 4 Mapes de potència
5) NOVICE: Mode “Economy” que limita potència i consum
6) TREK: Per recórrer més distància però amb menor limitació de potència i consum, però sense arribar al màxim possible.
7) WET TRIAL: Per terreny moll o en què es necessiti una entrega de potència més suau.
8) DRY TRIAL: Per terreny sec o en què es necessiti una entrega de potència molt ràpida i al 100%

S3 - Tienda de Motocross, Enduro, Trail y Trial | GreenlandMX
Montesa
Beta
TRRS
Logo Marque Sherco
logo VERTIGO
GasGas Logo red 4c RZ PRINT
kontra kos
COMAS-Logo-Web
logo-hebo
logos-Sorra-1
M4-RACING-PARTS
sil
non_stop.png

Fotografies dels 3DTS 2022 disponibles a Foto Montse
Més informació i peticions a: foto@fotomontse.com

logo-foto-montse