logo.NOU2

Informació de la 45a edició dels 3DTS

El proper dia 11 de gener de 2016 s'obriran les inscripcions pels 3dts d'enguany que es disputaran a Sant Joan de les Abadesses del 25 al 27 de Març. La data de tancament d'inscripcions serà el 25 de Febrer.

Procediment per la realització d'inscripcions

Degut a l'elevat nombre d'inscrits de la passada edició i als conflictes que a darrera hora vam tenir per intentar deixar fora de la cursa el menor nombre de corredors, aquest any anticipem les dates d'inscripció i modifiquem la gestió de les mateixes:
•Les inscripcions es realitzaran amb el formulari disponible a la pàgina web www.motoclubabadessses.cat. No s'admetran inscripcions per qualsevol altre mitjà.
•Els primers 150 inscrits correctament (formulari d'inscripció adequadament omplert i pagament dels drets mitjançant tarja de crèdit) tindran una plaça assegurada pels 3dts i rebran un e-mail de confirmació. Les inscripcions rebudes incorrectament o no pagades seran desestimades.
•Quan es superin les 150 primeres inscripcions, de la 151 en endavant restaran en llista d'espera.
•El 27 de febrer es realitzarà el sorteig dels pilots en llista d'espera. El Moto Club Abadesses informarà per e-mail als pilots que han obtingut una plaça per la cursa. Aquests seran acceptats un cop hagin fet el pagament dels drets d'inscripció, abans del 7 de març, mitjançant transferència bancària.
•No s'admetran inscripcions fora de termini.

Drets d'inscripció

Els drets d'inscripció són de 195€. Les categories Aleví, Juvenil i Cadet tenen una reducció del 35% amb un cost final de 125€.
Els drets d'inscripció inclouen:
•30 zones diàries (90 zones en total)
•1 samarreta commemorativa del trial
•Dinar o avituallament diari
•Un repostatge diari de gasolina, a la zona d'avituallament.
•Revista i adhesiu del trial
En el cas que un pilot que hagi satisfet els drets d'inscripció no pugui assistir al trial es retornaran els drets d'inscripció amb una penalització del 20%.

Llicències admeses per participar en el trial

Es podran inscriure tots els pilots en possessió de les següents llicències:
Pilots espanyols:
•LLICÈNCIA ÚNICA CE
•LLICÈNCIA ÚNICA
•LLICÈNCIA SOCIAL CATALANA

Pilots estrangers:
És obligatori presentar junt amb la llicència del pilot, la carta de "permís de sortida" de la federació de motociclisme del país d'origen, on ha de constar la autorització de la seva federació per a participar als 3 Dies Trial Santigosa 2016, indicant el codi UEM de la prova. S'ha d'enviar la carta d'autorització per email a l'adreça Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. abans del 20 de març de 2016.

Pilots sense llicència (espanyols i estrangers):
La FCM permet participar als 3DTS 2016 amb la llicència social que podrà servir per a dues proves (2DTSC, per exemple) a un preu de 99€. Aquesta llicència es podrà tramitar directament el dia de les verificacions administratives, el dijous dia 24 de març, a l'Oficina de Cursa. 
Aquesta llicència no inclou repatriació en cas d'accident.

En tots els casos és imprescindible portar la llicència VIGENT el dia de les verificacions administratives.

Categories

Juvenil - nascuts entre 2003 i 2005
Cadets - nascuts el 2001 i 2002
Júnior - nascuts entre el 1998 i el 2000
Sènior - de 19 a 34 anys
Veterà A - de 35 a 49 anys
Veterà B - més de 50 anys


Normativa 3DTS

NORMATIVA

SISTEMA DE PUNTUACIÓ DE LES ZONES:
S'aplicarà el sistema de puntuació "Non Stop" en totes les zones excepte en la indoor (nº 31) situada al centre urbà de Sant Joan. No hi ha temps màxim per realitzar les zones però es penalitzarà amb fiasco (5 punts) en els següents casos:

  • La moto deixa d'avançar o retrocedeix, tant si els peus del pilot estan a terra com no.
  • El pilot baixa de la moto, posa els 2 peus al mateix costat de la moto o per darrere de l'eix de la roda posterior.
  • La moto sobrepassa els límits de la zona: passa per sobre o desplaça les senyalitzacions de la mateixa.
  • La moto o el pilot rep ajuda externa.
  • El manillar toca a terra.

ZONA INDOOR:
És obligatòria la seva realització. No realitzar-la serà penalitzat amb 25 punts. No puntua per a la classificació dels 3DTS, únicament puntuarà per al "Premi especial Zona Indoor". El sistema de puntuació NO SERÀ "Non Stop", es permeten parades. Hi ha 3 nivells de dificultat (negre-vermell-blau) que els pilots hauran d'escollir durant les verificacions. Un cop escollit, cada dia hauran de realitzar la zona amb el mateix nivell/color de dificultat.

TRAMS DE VELOCITAT LIMITADA:
Alguns trams del circuit del trial passen per zones residencials, nuclis urbans i carreteres o pistes amb circulació aliena a la prova. En aquests la velocitat de circulació dels pilots estarà limitada a 30 km/h. L'organització realitzarà controls i la circulació a una velocitat superior serà motiu d'EXCLUSIÓ de la cursa.

TEMPS - HORARIS:
Les verificacions del dijous 2 d'abril comencen a les 17 h.
El temps de carrera, 6h i 30min cada dia, és suficient per a la correcta realització de la prova tot i que no és excessiu, pel que s'aconsella no malgastar. L'hora de sortida del primer corredor serà a les 8.30 h tots els dies.

GASOLINA:
L'organització facilitarà la gasolina a tots els pilots en un únic repostatge cada dia. S'aconsella economitzar la gasolina doncs, si bé el circuit s'ha calculat per realitzar-lo correctament, en alguns trams el circuit és llarg i la gasolina ve justa.

ACOMPANYANTS / SEGUIDORS:
No es permeten els motxillers. Els acompanyants han de registrar-se com a seguidors per obtenir l'adhesiu identificatiu i passar la desinfecció de motos i botes segons normativa dictada pel Departament de Medi Ambient.

EQUIPS:
Drets d’inscripció de 30€ (a pagar a l'oficina de cursa). Els equips seran de 3 pilots que prendran la sortida un rere l’altre. Cal especificar els noms dels pilots i de l'equip a l'apartat corresponent del formulari.

VERIFICACIONS TÈCNICO ADMINISTRATIVES:
El dijous 2 d’abril entre les 17 i les 20.30 h. Caldrà presentar-se personalment a l'Oficina de Direcció de Cursa ubicada al Paddock del  pavelló poliesportiu de Sant Joan de les Abadesses per a realitzar les verificacions tècnico - administratives i el control de llicències.
Les inscripcions fetes el mateix dia de les verificacions tindran un recàrrec de 30€.

INSTRUCCIONS PER OMPLIR EL FORMULARI:
Cal omplir tots els camps requerits. Un cop tots omplerts, cliqueu a "Inscripció i pagament" i s'obrirà la pantalla per fer el pagament via TPV (targeta de crèdit). Un cop validada la inscripció s’enviarà un correu electrònic de confirmació amb les dades que s’han enregistrat.
El preu de la inscripció inclou el dinar de l’avituallament dels 3 dies al control horari, un repostatge diari, samarreta commemorativa, la revista i adhesiu dels 3DTS 2015.
Es retornarà la totalitat dels drets d’inscripció (excepte despeses bancàries) a tot corredor que per causa justificada no pugui assistir al trial.

ELS 3DTS

ELS 3 DIES TRIAL SANTIGOSA:
Els “3 Dies Trial Santigosa” representen la prova de trial amb més prestigi de tot l’estat espanyol.  Va ser la primera prova de llarga durada d’Espanya i la segona a nivell mundial, després dels “6 Dies de Trial d’Escòcia”.

Els millors pilots
La prova sempre ha tingut un caire internacional i ha estat situada al màxim nivell.  Pels “3 Dies Trial Santigosa” han passat els millors pilots de trial de la història: Yrjo Vesterinen, Ulf Karlson, Martin Lampkin, Mick Andrews, Pere Pi,  Manuel Soler, Jaume Subirà, Toni Gorgot, Eddy Lejeune, Lluis Gallach, Marc Freixa, Doug Lampkin, Albert Cabestany, Adam Raga, etc.

Tots els afeccionats
A part de les figures de l’esport, el “Santigosa” ha esdevingut la prova més representativa del trial afeccionat.  Tots els trialers de l’estat espanyol tenen aquesta prova com una cita imprescindible en el seu calendari. És un cas excepcional on hi prenen part tan pilots d’elit com afeccionats de base, retrobant junts les arrels d’aquest magnífic esport, tot plegat en un marc incomparable com el de Sant Joan de les Abadesses (Girona).
Breu ressenya Històrica:3dts_presentacio
  • 1970 Uns joves vinculats a Sant Joan i a les motos organitzen una prova de trial d'un dia de durada. En Pere Pi n'és el guanyador.
  • 1971 es va repetir  la competició també amb una durada d’un dia
  • 1972: S'inicien els 3 Dies de Trial. En Pere Pi (MONTESA) 1r. Classificat
  • 1973: Participació de pilots estrangers de renom com Walter Luft, Charles Coutard, Martin Lampkin .
  • 1977: Fundació del Moto Club Abadesses. Jaume Subirà és el guanyador dels 3dts.
  • 1978: Participació de Ulf Karlson amb Montesa.
  • 1982: El Campió del Món Eddy Lejeune guanya  els 3dts  disputant el triomf a Toni Gorgot fins a la darerra zona.
  • 1985: Toni Gorgot guanya per 6ª vegada els 3dts.
  • 1987: Segona victòria de Eddy Lejeune amb la Honda 4T.
  • 1992:lluis Gallach guanya  per 5ª vegada els 3dts.
  • 1996: XXVè Aniversari del Santigosa. Marc Colomer (COTA 247) i Joan Pons (BULTACO SHERPA) fan cara a cara a la margera. Les dues montures superen la prova.
  • 1997: El Moto Club Abadesses organitza el Campionat d'Espanya de Trial durant el 1r. dia. El segon i tercer dia s'obre a totes les categories amb la fórmula OPEN. Doug Lampkin és el guanyador.
  • 2001: Celebrem els 30 anys de forma excepcional: Durant una 10 dies tenim els principals pilots d’ èlit del Trial internacional. Primer amb la seva participació als  3 Dies  barrejats  amb més de 220 participants  on coincideixen  amb una mateixa cursa el campió del Món Doug Lamping  amb corredors juvenils de poc més de 12 anys.  Al cap de 5  dies en el mateix escenari  Sant Joan acull la primera prova puntuable pel campionat de món.

  • 2006: Celebrem el 35º aniversari dels 3DTS amb la celebració del TROFEU ELIT 3dts_presentacio2SANTIGOSA, un concepte de cursa innovador amb els principals pilots del Món   que se celebra de forma complementaria als 3DTS. Més de 2000 persones de públic i  una gran difusió mediàtica (premsa, TV, ràdio) avalen l’èxit de l’espectacle.:
  • 2007: Esportivament es continua amb les innovacions, en aquesta ocasió celebrant per primera vegada a l’estat espanyol el I TROFEU OPEN FREE TRIAL una nova manera d’entendre i puntuar el trial. En paral.lel es celebra una jornada debat de  "MOTOR i MEDI AMBIENT“, Reflexió i solució sobre la preservació del medi, la pràctica del trial i els usos del territori.
  • 2008: El  MCA consolida   la nova Àrea de lleure i esport per la pràctica del trial a  Sant Joan. S’inagura el nou Bike Parc per a l’iniciació dels nens al la Bici  de Trial i es recupera el sector de Sant Antoni per fer cursets de moto per nens. A nivell esportiu s’organitza amb molt d’èxit un Trial de Classiques . Finalitza l’Estudi promogut pel MCA i l’Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses MCA: “Estudi d’impacte ambiental i de protocol d’evaluaciò d’Àrees de  Trial”  realitzat per l’Institut Català de Ciències i Tecnologies Ambientals de la Universitat de Barcelona i dirigit pel Doctor en Ciències Ambientals Martí Boada. 2009.
  • 2009:  Primera edició dels 2 Dies Trial de clàssiques Santigosa
  • 2010: Jordi Pascuet guanya per 6ª vegada els 3dts igualant el  récord de victories  que tenia Toni Gorgot.

 Logo-Motoclub-verticalASJCCRFCMfcm-trialDDGIGCAT

Motoclub Abadesses - Apartat de correus 31, 17860 Sant Joan de les Abadesses - Tel. 678.75.61.91 - E-mail staff@motoclubabadesses.com