portada-llibreTot i que la competició de la 50a edició dels 3 Dies Trial Santigosa (3DTS) ja es va celebrar durant la Setmana Santa amb victòria del lleidatà Arnau Farré, en una de les edicions més igualades que es recorden, des del Moto Club Abadesses continuem celebrant activitats relacionades amb el mig segle de vida de la prova.

Aquest Sant Jordi, aprofitant el dia de la rosa i el llibre, es posarà a la venda una nova remesa del llibre commemoratiu que s'ha editat per l'efemèride i que repassa, amb textos i imatges, la història i la trajectòria de la prova. Ho farem des del passeig comte Guifré, punt neuràlgic de la diada a Sant Joan de les Abadesses.

Davant la imminent publicació de la segona edició el Moto Club ha decidit posar a la venda els exemplars que havia reservat per a l'entitat.

També fins aquest diumenge, continuarà oberta l'exposició que repassa no només els cinquanta anys de trial a la nostra vila sinó on també s'hi veu reflectida la història d'aquest esport, a través de fotografies inèdites i objectes històrics dels 3DTS i del Moto Club Abadesses que omplen les vitrines del Palau de l'Abadia.

S'hi poden trobar més de 20 motos de trial històriques, com ara, la Montesa cota 123, guanyadora de la primera edició dels 3DTS, o bé la motocicleta que va establir les bases tècniques de la moto moderna: la JJ Cobas, que l'any 1983 va pilotar en Toni Gorgot al Santigosa.

Segona oportunitat per veure el documental

Una de les activitats més emotives de les fetes la setmana passada durant els 3DTS 2022, va ser la projecció del documental que repassa la història de la prova gràcies al testimoni de fins a vint-i-set persones que han estat involucrades en l'organització o hi han participat. És una iniciativa del Moto Club Abadesses, amb el suport de l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses, i ha estat dirigit per Eduard Miguel i Norbe Fernández, i realitzat per Goita! Audiovisuals i Nor-B Produccions Audiovisuals.

En la primera projecció feta el dissabte 16 d'abril, es va omplir el Teatre Centre i algunes persones varen haver-lo de veure dempeus. Veient l'interès que va despertar, l'entitat tornarà a projectar-lo al Teatre Centre el dissabte 30 d'abril, a les 19.30 h.